poniedziałek, 25 lipca 2022

Giovanni Josef Untersberger – format ręcznikowy

początkowo nie spodobała mi się forma przypowiastek, miast wyrazu chronologicznej historii w książce "Poniemieckie", ale wciągnąłem się w nie i zastałem niespodzianki

Heinrich Zille

Heinrich Zille

DER 17. JUNI 1953X

W wyniku lektury publikacji Karoliny Kuszyk wynotowałem kolejne ciekawostki.
Tutaj zbiór foto nikły, ale "Archiwum Ziem Zachodnich i Północnych" to musi być coś:

Czerwona lista zabytków Dolnego Śląska

zapewne sam portal ok, ale nic tak nie grzeje, jak "makabryły":

z kolei Zabytki Dolnego Śląska:

do przeczytania:
Joanna Lamparska - Magia dolnośląskich zamków
Wojciech Kondusza - Mała Moskwa. Rzecz o radzieckiej Legnicy
Beata Halicka - Polski Dziki Zachód. Przymusowe migracje i kulturowe oswajanie Nadodrza 1945-1948

dla przypomnienia w poszukiwaniu „małej Moskwy”.

(przy okazji, wczoraj spędziłem jakiś czas na Dolnej)

Karolina Freino - Murki i Piaskownice


Brak komentarzy: